Dag twee - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu Dag twee - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu

Dag twee

Door: Robert Fast

Blijf op de hoogte en volg Robert

16 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Deze morgen zijn wij naar de opvang voor gehandicapten gegaan. We reden door op een zandweg waar stenen op lagen net zo groot als skippyballen. De gebouwen die moesten fungeren als huizen kon je het best vergelijken met een bijkeuken. We kwamen aan op de plaats van bestemming. Op het moment dat wij een voet op grond zetten horen wij een prachtig gezang in het Afrikaans. Eenmaal opgenomen in de groep houden ze van ons alsof wij hun vaders zijn, maar dat is des te leuker. Wij hebben even een kort tikspelletje met ze gespeeld. Ze snapte er niks van maar ze hadden de grootste lol van de wereld, heel leuk om te zien!

Verder deze dag zijn wij met een huurauto het Krugerpark ingegaan (op eigen risico). Ons genomen risico heeft zich zeker wel terugbetaalt. Na ongeveer 15 min te hebben gereden stond er plotseling een olifant naast ons. Na een leuk filmpje te hebben genomen hebben maar snel gas geven haha. Verder zijn we op de weg ook nog zebra's, impala's, giraffen, schildpadden en nijlpaarden tegen gekomen! Wij als drie jongens waren natuurlijk maar heel weinig voorbereid het Kruger in gegaan. Mede daarom waren we een beetje verdwaald, en moesten een beetje te hard rijden om nog op tijd het Kruger uit te kunnen mogen (18:30 sluitingstijd we waren er uit om 18:21). Kortom een fantastische dag!

Foto's hoop ik snel hier te kunnen posten als het internet het goed doet, het is en blijft Afrika dus we weten nooit of het en wanneer het werkt.

Robert

• 16 Januari 2015 - 23:22

Marianne Welp:

Leuk verslag Robert. Goed bijhouden hoor, want Jim vergeet altijd alle details te vertellen. Veel plezier!

• 17 Januari 2015 - 19:53

Maja:

Ha Robert,
    Wat een ontzettend leuk verslag! Jij hebt nu al meegemaakt wat ik toch ook ooit nog eens hoop mee te maken. Sterk dat jullie net op tijd terug konden komen. Daar kwam wel geluk bij hoor.
    Geniet maar!
    Liefs, Maja

• 08 Februari 2015 - 13:15

Truus Fast:

Hoi Robert,

Prachtig die verhalen van jou. Je maakt ontzettend veel mee daar. Wat zal t saai zijn straks weer terug in Koog a/d Zaan. Maar goed dat is een probleem voor later. Geniet er voorlopig nog maar van. Ik blijf je volgen.

Groetjes Truus