De avonturen tot nu toe - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu De avonturen tot nu toe - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu

De avonturen tot nu toe

Door: Robert Fast

Blijf op de hoogte en volg Robert

26 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Donderdag zijn wij naar het gehandicapten project geweest om een aantal sportoefeningen met ze te doen. Op een gegeven moment stopten ze allemaal en gingen ze pap eten en lieten ze ons erg verbaasd achter. Wij wisten daar niks van. Nadat de pap naar binnen was gewerkt was het tijd voor het dagelijkse 'muziek uurtje'. Er werd een portable speaker met USB op tafel getoverd. Op die USB stond natuurlijk alleen maar Afrikaanse muziek op. Vanaf het moment dat de muziek aan ging, ging iedereen in een kring staan dansen. Het was erg bijzonder om te zien dat zelfs een jongetje met Down zat te dansen op het ritme van de muziek, en dan te bedenken dat ik niet eens weet of ik wel of niet op het ritme dans.... Natuurlijk werden wij bijna gedwongen om ook onze dans skills te tonen in de kring. Nadat uiteindelijk klaar te zijn met so you think you can dance, zijn in de auto gestapt richting een school waar een afspraak hadden. We reden met twee auto's: een Afrikaanse vrouw voor ons en wij. halverwege de route trapte zij de rem volledig in. Ze rende uit de auto naar onze toe. Vervolgens vertelde ze dat wij een kameleon zouden hebben gemist. Met grote verwachtingen van dit bijzondere dier liepen wij een aantal meters terug. Al onze verwachtingen werden tegen gesproken, het was een kleine van ongeveer 10 cm, maar alsnog leuk om te zien natuurlijk!

Vrijdag zouden wij van half vier tot half zes een aantal trainingen bijwonen om te zien hoe deze coaches aan het coachen zijn. Uiteindelijk was er 1 coach met 1 team om vier uur..

Zaterdag zou de competitie weer van start gaan. Het plan was om de hele dag deze coaches te bekijken tijden de wedstrijden. We kregen vrijdag te horen dat de competitie pas half februari van start gaat. Dus die dag hebben we gechilled bij het zwembad met graadje 37.

Zondag zouden we aan deze coaches een how to coach clinic geven. Op vrijdag was er nog niks bekend bij alle coaches dat er een clinic zou plaats vinden op zondag. Wij moesten dus een clinic voorbereiden voor een groep coaches, alleen we wisten niet voor hoeveel. Dat is vrij lastig voorbereiden. Half twee zondag middag de tijd dat het zou starten waren daar tegen alle verwachtingen in een handje vol mensen. 10 minuten later kwamen er nog eens 10 bij. Alleen er waren 3 coaches en 2 captions. De overige 20 personen waren kinderen die een voetbal hart hebben. Wij hebben deze kinderen er natuurlijk ook bij betrokken.
We hebben als afsluiting een partijtje gespeeld met ze op een groot veld in 38 graden... wij begrepen niet hoe ze dat konden volhouden.
In de avond zijn wij nog heerlijk uiteten geweest.

Robert

• 26 Januari 2015 - 10:26

Robert :

Trouwens, de kameleon verkleurde heel langzaam van kleur. Hij liep van de weg af de bosjes in. Hij werd langzaam wat groener. Tevens had hij een grote staart die hij ook kan gebruiken als vijfde poot.

• 26 Januari 2015 - 18:16

Menno:

Heey broer! Leuk om dit zo te lezen. Echt bijzonder dat je dit zo allemaal mee maakt!
    Ik denk aan je verhalen te horen dat je het erg naar je zin hebt!
    Ik spreek je snel man!
    Liefs je broer!