Opnieuw een onvergetelijke ervaring - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu Opnieuw een onvergetelijke ervaring - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu

Opnieuw een onvergetelijke ervaring

Door: Robert Fast

Blijf op de hoogte en volg Robert

10 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ik heb de laatste tijd niet veel geplaatst, omdat we veel het zelfde doen. Er was een dag dat we niet het zelfde deden. Dat was dinsdag twee weken geleden. We werden uitgenodigd door de eigenaar van de lodge om op safari te gaan en te barbecuen. Natuurlijk sloegen wij deze uitnodig niet in de wind. Deze safari bracht ons naar een riviertje midden in het reservaat waar ook een lodge is gelegen. We vertrokken om vier uur in een echte safari jeep met onze stagebegeleidster als guide. Met koelboxen volgepakt met bier, sapjes en andere lekkernijen begonnen wij aan ons avontuur. Al snel zagen wij enkele impala´s en giraffes. We stopten midden op het pad om even een drankje te doen. Ik werd gedwongen om mijn biertje verder op te drinken, omdat ik nog niet klaar was. We gingen een bochtje om. Ik was er heilig van overtuigd dat ik net een staartje van een olifant de bosjes in zag gaan. De rest van de groep dacht dat de alcohol begon te werken want ze zagen niks. Ik bleef volhouden dat het echt een olifant was. Uiteindelijk hebben ze ook wel geweten dat er een olifant in het spel aanwezig was. We namen een andere bocht en ja hoor daar stond een olifant in de bosjes. Wij waren druk bezig om onze camera te zoeken om mooie kiekjes te schieten. Op dat moment neemt deze olifant een aanloop en ramt hij vol een boom die op drie meter afstand van onze auto stond. Ik dacht jaaaa sensatie!!!! 20 seconden later was die gedachte vervangen door angst. De olifant rende de bosjes uit en ging voor onze auto staan op zo`n 4 meter afstand. Hij liet zijn trompet horen en veegde met zijn poot over de grond. Het enige wat ik dacht op dat moment was: hij gaat de auto rammen. Ik stond al op het punt om naar achteren te klimmen in de auto. Het bleek achteraf dat hij dit gedrag vertoonde omdat hij een kleintje bij zich had. Met een bonkend hart vervolgde wij onze weg. Even later kwamen wij nog een groep buffels tegen. We kwamen aan om zo ongeveer half zeven op de lodge in het reservaat. We konden gelijk aanschuiven en genieten van een prachtige zonsondergang. We kijken uit over een rivier met hier en daar wat krokodillen en nijlpaarden in het water. We kregen spotlights in onze handen gedrukt om opzoek te gaan naar oogjes. De ogen van beesten weerkaatsen het licht in het donker namelijk. Met de spotlights in onze handen begonnen wij aan onze safari terug naar huis in het donker. Na een periode van druk schijnen in de bosjes zag ik een wat oogjes. Het bleek een kudu te zijn. Niet heel speciaal, als ze had gezegd dat het een hert was geloofde ik het ook. Op het laatst scheen ik nog op een olifant. Hij was wel ver maar erg leuk om mee te maken. Na een flink leuke safari en veel informatie rijker zijn wij veilig en wel thuis gekomen!

Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Robert

Ik houd mijn familie en vriendin op de hoogte wat zich allemaal afspeelt in zuid afrika door middel van dit weblog

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1124
Totaal aantal bezoekers 5044

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: