Een dag van highlights - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu Een dag van highlights - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robert Fast - WaarBenJij.nu

Een dag van highlights

Door: Robert Fast

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vanmorgen gingen Jim en ik in alle vroegte richting Hoedspruit. Na enkele keren hebben moeten uitwijken voor een zwervende baviaan op de weg, waren wij aangekomen in Moholoholo. Daar hebben wij een tour gekregen door wildlife opvang centrum. Dit is een centrum bedoeld voor wilde dieren die of door boeren zijn verwond of door andere dergelijke manieren. De tour begon gelijk indrukwekkend. Binnen no time zat er een levensechte cheeta op zo'n 3 meter afstand van mij. Vervolgens mochten wij dit mooie beest aaien, ik moest wel even wat moed bij elkaar rapen om dit te doen... We vervolgde onze tour langs de leeuwen en hyena's. We eindigde in de kooi van de gieren en de roofvogels (altijd fijn om een gier oog in oog te kijken). Ten slotte kreeg ik een gier op mijn arm nadat ik een speciale armhandschoen aan moest doen.
We vervolgde onze trip naar een reptielen centrum. Ik was niet razend enthousiast om de 'black mamba' (de gifstigste slang ter wereld) te bewonderen. Verder hebben wij nog papagaaien en los lopende aapjes gezien, wat tevens wel leuk was.
Tot slot hebben wij nog iets unieks mogen meemaken. 14 jaar geleden is er een flinke overstroming geweest hier. Een pas geboren nijlpaardje was in nood. Er kwam een man haar redden, sinds dien leeft dit nijlpaard nog steeds in dezelfde rivier naast het ouderlijk huis. Dit nijlpaard is de enige op aarde die je in het wild kan voeren en aaien. Het was mij een hele ervaring!

Robert

  • 28 Januari 2015 - 20:55

    Peter:

    www.jessicahippo.com

  • 30 Januari 2015 - 11:12

    Linda:

    Wat leuk om dit allemaal door jouw ogen mee te beleven. Wat een andere wereld. Heel bijzonder!
    Blijf genieten, groetjes Linda.

  • 02 Februari 2015 - 11:54

    Nicole:

    Ha Robert,

    Wel heel herkenbaar hoor, die verhalen van jou. Dat het toch steeds anders loopt dan je verwacht, dat was bij Lynn ook wel zo. Flexibiliteit is een belangrijke vaardigheid in Afrika geloof ik. En een beetje humor natuurlijk. En dat lukt wel, zo te lezen.

    Hou je taai,

    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Robert

Ik houd mijn familie en vriendin op de hoogte wat zich allemaal afspeelt in zuid afrika door middel van dit weblog

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 5050

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: